26 november 2010

Var det Morran?

Här blåser och snöar mest hela tiden, men temperaturen har hållit sig runt -5 på dagtid. Jag kör snöslunga och fryser om händerna så i dag åkte jag in till Knalleland och införskaffade ett par skidhandskar som skall hålla mina fingrar varma. Jag passade på att äta lunch med Mumien och införskaffade även två små sopborstar. Väl hemkommen röjde jag gårdsplan och infartsväg. Bra handskar men hårt arbete. När jag kom in visade termometern -14,6 grader och jag konstaterade att det är kallt. Jag pysslade med lite hemtjänst och eldade mot kylan. Men döm om min förvåning när Mumien kom hem och vi sätter oss vid kaffebordet. Då var det -6,2 grader igen. Då undrar jag om det var Morran som gick förbi eller om någon meterolog har en bättre förklaring?

4 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Fel på glasögonen?

rolf ohlson sa...

Snödjup nu??

Lae i Nordtorp sa...

Loa! Jag kollade faktiskt två ggr. Så något lurigt var det.
Rolf! Här är mycket ojämnt snötäcke. Varierar mellan ingenting till 80 cm i drivorna. Själva infartsvägen är helt farbar. Men mellan husen blåser det igen så fort man fått undan det förra. Men tider skola komma när man åter kan gå utomhus i T-shirt.

Anonym sa...

Ja nu dröjer det väl inte många dagar?