28 november 2010

Jag har gjort det igen.

Trots att jag avgav ett löfte till mig själv att aldrig mera irra omkring bland bråten på IKEA och få ångest har jag gjort det igen. God mat till överkomligt pris har de i alla fall. Det är värt en del att slippa laga själv därhemma. Orsaken till denna motvilliga utflykt var att vi inte fått ordning på TV-rummet. Vårt fina ekbord är för stort så vi kan inte parkera fåtöljerna på ett vettigt sätt. Nu skall bordet ner till vardagsrummet igen och för TVtittningssittandet införskaffades tre styck Boliden med fotpall. En hann vi sätta ihop innan V75 började kl. 18.00. Det var en pärs och många ord som inte lämpar sig att återge på bloggen uttalades. Både rakt ut och till varandra. Två timmar tog det att montera och nu är vi vänner igen. De två ouppackade kanske jag kan gå och pula med i min ensamhet på vardagarna och sedan dyker det säkert upp någon som kan hjälpa mig att bära ner min gamla tunga fåtölj och bordet. Korgstolen var i så dåligt skick att den eldar jag upp tillsammans med Bolidenemballagen nästa gång det är fint väder. Det kanske kan bli fram i februari eller...

3 kommentarer:

Stig L. sa...

Ser skön ut,IKEAS monteringssatser
är alltid lika "roliga" att montera.

rolf ohlson sa...

Tur att dom inte säljer bilar.

Lae i Nordtorp sa...

Eller snöslungor.