19 november 2010

Hamn med svallvågor.

Här är bägge våra Maxibåtar på samma bild. Den i förgrunden är en Maxi-68 som vi sålde till Norge. I bakgrunden ser vi Maxi-87:an RAKI som inköptes i Stockholm och för några år sedan köptes av en familj i Landvetter. Bilden är från 2000 och ombord på RAKI står jag iklädd samma tröja som jag har på mig idag. Man skall inte vara för modern för då blir man så fort omodern. Dessutom är det en dygd att spara. Var bilden är tagen tror jag de flesta ser. Annars talar jag om det en annan dag. En ledtråd kan vara att ingen respekterar fartgränserna så om man ligger långt ut på bryggan som vi gjorde i flera år är det ett himla guppande. Det tog vi konsekvenserna av och flyttade till Lyckans slip i Fiskebäckskil. En av kustens bästa hamnar både med läge och service. Och så har vi ju Brygghuset som extra bonus.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Stig L. sa...

Källviken tror jag.

Magnus sa...

Ja, var kan det vara? Under en bro är det i alla fall.

Lae i Nordtorp sa...

Jo, nog är det Skaftöbron som utgör gräns mellan Uddevalla och Lysekils Kommuner. Jag minns när bron inte fanns och Skaftö var en egen kommun. Reparatör L och jag skulle en tidig morgon efter en sen kväll åka över med färjan till Skaftö för att avhjälpa fel. Vi stod först i färjekön och det bar sig inte bättre än att vi somnade. När det var klart att köra ombord blev det viss irritation i ledet bakom oss vilket ledde till ett uppvaknande ackompanjerat av ett antal biltutor.

Lae i Nordtorp sa...

Marinan heter Jakobssons båtbyggeri i Källviken.