11 november 2010

Den ljusnande framtid är vår?

Att partiledningen ställer sina platser till förfogande är verkligen bra. LO-Wanja var inte lika entusiastisk, men eftersom hon är en av dem som det är viktigt att peta undan så känner hon väl marken bränna under fötterna. Men lika viktigt som att företrädarna får ett förtroende är det att väljarna känner sig bekväma med den politik som föres. Därför måste inriktningen och utformandet av framtidens politik få samma utrymme som ledarfrågorna på den extrakongress som vi kan hoppas blir verklighet. En fråga jag ställer mig är dock hur man förankrar denna inriktning på så kort tid?

4 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

"Den ljusnande framtid är vår?"
F-n vet...
Tyvärr är betonghäckarna alldeles för många. Och stora.
Men jag hoppas pessimisten i mig har fel!

Stig L. sa...

Vart är hela socialdemokratin på väg.

Fritt ur hjärtat sa...

Jag är också rädd för betonghäckarna... samt GGG som inte vill ha en kvinna, vilken det än är så att säga... Desstom avskyr jag spekulationerna nu, man rapar namn jag knappt hört det inger knappast förtroende.

Lae i Nordtorp sa...

Vart är socialdemokratin på väg? Ja, det kan man verkligen undra. Allt sedan Krull avgick har vi inte haft någon karismatisk person som entusiasmerat partiarbetarna. Att inga yngre duktiga nya profiler har släppts fram i offentlighetens ljus är ju bara att beklaga och lägga till betonghäckarnas konto. Det måste ju vara tomt i ladorna när man lanserar namn som Bosse Ringholm för att förnya partiet. I bland är jag som GGG dålig på att uttrycka mig men jag vill med skärpa understryka att en man som hanterat pensionsmedel på samma sätt som Wanja hade varit lika viktigt att peta. Sedan kan det faktiskt vara så att förnyelse i vissa fall är en återgång till traditionell politik. Människorna måste se skillnaderna i partiernas inriktning. Alla behöver inte mingla omkring och vara trevliga på mittfältet. Jag beklagar dock att man vill skynda på extrakongressen för som jag skrev, det är oerhört viktigt att veta politikens inriktning innan företrädarna väljs. Det är alltid tungt att vara besserwisser men beträffande det rödgröna samarbetet kan jag inte säga annat än "Vad var det jag sa".