06 september 2009

Succé för Eva-Karin.

Tack alla besökare av vernissagen och alla som inte kunde komma men hejade på med glada tillrop. Det är nog inte särskilt ofta som en premiärutställare i nedre pensionsåldern har fått så mycket beröm för sin mångsidighet. Som galleritillverkare och konstverksuppspikarhjälp tar jag åt mig en del av äran. Men visst var det roligt att så många bekanta såväl som helt okända dök upp och var nöjda med utställningen. Vad jag inte var nöjd med var att varken jag eller Mumien hann ägna besökarna tillräcklig uppmärksamhet. Än en gång fick man stå där med struten och upptäcka att om man skall träffa alla för en middag är de närmaste åren intecknade. Men känn ändå att vi tycker om er. Som "mitgleider" gjorde jag en helt ovetenskaplig undersökning vilken visade att merparten av de sextiotal besökarna ansåg att de bästa tavlorna , utan inbördes rangordning, var "Höst vid ån", "Rödbeta", "Tema eftertanke", "Islandsberg Bohuslän", "Trogna vänner", "Fåren på berget", "Going Kronos", "Mellan Sorrento och Capri", "Vattendroppar på blad".





Vi fick dessutom beröm för dekoren runt utställningen så med ett sådant flyt kom det inte som någon överaskning att Maharajah vann travderbyt till det glada oddset 2,08. Att V-65 sprack står vi ut med då insatsen på vinnarspelet var ovanligt stor. Att vi är en liten andelsägare gör inget, vi hyllar ändå tränare Hultman som även tränar tvåan i loppet Marshland.. Jag återkommer med bilder från utställningen.

1 kommentar:

Fritt ur hjärtat sa...

Tack själva det var verkligen trevligt. Väldigt fina konstverk av olika slag. Å visst blev vi väl omhändertagna!