26 augusti 2008

Fådda blommor blev bär!

På Mumiens födelsedag i våras förärades hon Björnbär, Gammaldags rosor, Lavendel mm. Det har vi glädje av nu också. Lavendeln är sen efter ett tidigt frostangrepp men stor, blå och vacker. Rosorna har jag redan haft ute på bloggen så nu kommer Björnbären. Tyvärr åt vi upp fyra innan fotograferingsimpulsen kom blixtrande. men tänk er detta tjusiga bär gånger fem. Smaskens........
I dag och i morgon är det högtid för alla Travkompaniare och naturligtvis för alla andra travälskare också. Jag hade tänkt åka till Jägersro och se Lie Detector vinna ett av uttagningsloppen till Derbyt och till Solvalla i morgon för att se Maharajah vinna Ibrahim Paschas lopp. Doktoren hade en annan uppfattning. Min muskelbristning skall botas med vila och anpassad sjukgymnastik. Det blir alltså TV4+ bägge kvällarna. Fördelen är ju att res- och restaurantkostnaderna elimineras. Så det blir kanske en tyngre totoinsats i stället. Jag har fuskat lite med bloggen en vecka och det har sin förklaring i att jag haft besök av en kusin som hjälpt mig med min släktforskning. Dessutom besök av svåger (AIK) och svägerska (Elfsborg)från Jakan. Stort kalas i Viared med bl a Branteviksill och Rustmästarbrännvin. Tack Johanssons. Måndagen gick åt till läkarbesök och avloppsrensning. Men jag skärper mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen åter!
Våra björnbär är tyvärr vattniga av allt regnet den senaste tiden. Får väl bli lite sylt av dem.
Släktforskning anses av en del, inte som en hobby utan som en sjukdom. I så fall lider jag av denna, när jag nosar mig vidare i släktleden. Spännande minst sagt.
Lycka till med travet. Hoppas att hästarna är matade på "rätt" sätt.

Fritt ur hjärtat sa...

Skönt att se dig jag började bli orolig, men då har ju du haft trevligt!! Det gläder mig, ´å då menar jag inte avloppet;-)

Solnasnackar´n sa...

Välkommen åter, Lae!
Björnbär är gott! På väg upp mot Colchester Uniteds nya "Stadium" var snåren täta. Oj oj vad jag mumsade i mig! Svarta, söra, superba.

Lae i Nordtorp sa...

Trevligt att läsa att ni saknat mig. Men när jag nu kom igång igen var det fel på servern. Men det gällde väl alla Teliakunder antar jag.
Björnbär är "görgott" såväl som färska som sylt. Tyvärr har vi inga vilda häromkring. Men nog har jag mumsat i mig både på västkusten och Irland.
Släktforskning är tidsödande och jag glömmer både tid och rum när jag håller på.