10 augusti 2008

Skadedrabbad inför OS.

Tro det eller ej men jag har fått en likadan skada som Susanna Kallur. Den dyker upp med jämna mellanrum. Första gången hoppade jag över ett dike när det hände och fick sedan hoppa på ett ben mer än en kilometer för att komma hem. Andra gången var jag i skogen och sågade när det small till. Den gången hade jag tur för Mumien kom med kaffe. När hon uppmärksammat min belägenhet hämtade hon mjölkkärran och körde hem mig. Den här gången är det inte riktigt lika allvarligt men diskbråcket vid 7:e halskotan har också gått upp så inte är jag något särskilt trevligt sällskap för dagen. Men med smärtstillande, elastisk binda och ett stort mått dumdristighet lyckades vi i alla fall gå en liten sväng i går och räddade några av våra kantareller från allemansrättsinnehavarna. Skall försöka med en annan liten runda i dag innan Galoppderbyt sänds i TV.

3 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen och till svamparna!
De vackra blåklockorna är särskilt underbara!

Anonym sa...

Slipper ni fästingarna? Där vi plockar svamp dräller det av dem.
Då jag haft borrelia tre gånger så brukar jag nu mera agera "skogvaktare" (sittande på min ryggsäcksstol) och hustrun offrar sig som allemansrättsinnehavare. Kantareller är godis!
God bättring på dig!