13 januari 2009

Han stör väl inte?

Jag fick en rolig historia via mail igår. Då kom jag på följande episod som faktiskt är sann. En kille skulle underhålla på ett åldedomshem här i trakterna. Han hade en massa utrustning som enmansband brukar ha, dator, högtalare, orgel, gitarr, dragspel osv. När han kom fram regnade det kopiöst och han backade ända fram till ingången för att snabbt lasta av grejerna innanför dörren innan han åkte och parkerade. När han kommer tillbaka står där en gammal tant som tittar förundrat och säger "Vad är det här för bråte och vad gör han här." Jo jag skall underhålla här och det här är mina instrument som jag skall ställa upp i matsalen. Tant är välkommen klockan två, det blir säkert trevligt. Då säger den fortfarande något misstänksamma damen "Bara han inte stör."

Inga kommentarer: