23 januari 2009

Uppmuntran!

Stormen viner och snön yr. Det drar i från den nyinsatta altandörren. Nu visar sig prärien här i Nordtorp sig från sin allra sämsta sida. I går var jag helt under isen och insnöad är jag ju jämt. Då ringde Mumien och tyckte att jag skulle låta bli att laga middag för hon skulle bjuda på Grekisk restaurant. Sagt och gjort, det blev både sniglar och souvlaki med favoriten tzatziki till. Detta en torsdagskväll och vi var hemma i god tid till Antikrundan, för att inte missa om vi skulle bli värderade. Nog har jag det bättre än jag förtjänar ibland?
Jag skannade in 80 st. DIA-bilder i datorn i går. Det är oerhört tidsödande. Inte skanningen som sådan utan att skriva namn på filerna, sökord, bildtext och så behöver nästan alla beskäras. Bilder från 1970 börjar redan tappa färgkvalitet trots att de i alla tider stått mörkt. Men en del av det problemet går också att rätta till. Det var en dam som kom till fotografen för att konterfejas. Skall det vara en bröstbild sade han. Jag vill allt gärna att ansiktet skall vara med sade damen.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Lae,
Här hos mig är det också stormbyar, men de kommer från syd. Solen skiner och det är trots vindarna +18 i skuggan (09.06).
Här är det inte snön som yr, nej, det är sanden från stranden.
Ville bara nämna det här - dock inte för att jäklas...

Lae i Nordtorp sa...

Nog föredrar jag en varm storm framför en kall kuling.