25 januari 2009

Varken röker eller super.

När jag läste Fritt ur hjärtats blogg idag skriver hon att hon har råd att köpa ett nytt batteri till mobilen då hon varken röker eller super. Det är sunt och bra! Men mig får det att tänka på följande sanna historia från ett stort telebolags butik på den tiden när direktexponering mot kunderna var ett nytt påfund. Då kunde man fortfarande betala sin telefonräkning i butiken och in kom det en gammal dam som skulle göra detta. Hon hade förmätenheten att säga "Det är väldigt dyrt med telefon". Expediten tittde med kännarmin på räkningen och sa "Det tycker jag väl inte." Jo sade damen, för en gammal människa med låg pension är det mycket pengar. Då lutade sig expediten något förtroligt framåt och sa i förtrolig ton "Min mamma är också pensionär men hon varken röker eller super." Den lilla damen blev nästan förkrossad och viskade fram "Det gör inte jag heller."
Jag hoppas de är mer kundanpassade i dag!