05 januari 2009

Bistert.

Det är bara att erkänna. Vinter är inte min årstid. Jag ser helst att jag får stanna i idet (sängen) hela dagen. Trots det har jag varit ute på flera långpromenader och konstaterat att isen är bärkraftig borta på sjön. Träffade en fiskare som letade efter sin isborr. "Vem har bärt bört börrt" sa han. Spelar ingen roll sa optimistiska jag för du får ingen fisk i alla fall. Du fattar inte något sa han det är ju känslan att sitta här på sparken och rycka i reven som är det som räknas. Tur jag inte begåvats med sådana fritidsintressen. Det är inte nog med att det är kallt. Det är så rått att kläderna blir fuktiga på ytskiktet. Tretton minus var det i morse och en snål vind drog över prärien, då har de säkert (fy) sjutton grader nere i samhället. Tomt och tyst i huset har det också blivit. Matilda med föräldrar har åkt hem till den ännu kallare huvudstaden och Mumien arbetar.Nej, nu går jag och hämtar posten och sedan letar jag restresor på nätet.

Inga kommentarer: