18 januari 2009

Kan man tävla i musik?

Ja, det kan man säkert. Men då måste ju alla spela samma låt. Då kan man tävla på olika sätt, bästa framförandet, bästa arrangemanget etc. Men det blir säkert ganska enformigt och tråkigt. I går såg jag en liten stund på ett program som kallades Körslaget. Vad det hade med kör att göra hade jag väldigt svårt att förstå då det verkade vara en samling individualister som trodde att de var på möte i någon baptistkyrka i amerikanska södern eller i något musikalsammanhang. Att alla var duktiga sångare och hade vissa anlag i att rytmiskt röra sig till musiken är jag den förste att skriva under på. Men att kalla dem körer är ju lika intelligent som om man i Let`s Dance skulle låta ett par dansa cha cha cha medan ett annat par dansar vals eller tango och därefter rösta om vem som dansade bäst. Nej, det här har nog ett annat syfte än det rent musikaliska. Är det kanske reklam för de olika orterna som deltar som är tanken?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att det tror jag också!
Jag orkar inte längre intressera mig för dylika saker.

Solnasnackar´n sa...

Håller med bloggisten och Anonym