21 januari 2009

Inställd resa.

Tisdag eller onsdag denna vecka hade jag tänkt åka till Uddevalla för att deltaga i Släktforskarföreningens Öppet Hus på biblioteket eller i föreningens lokal. Då väderutsikterna inte var de bästa insåg jag att det kanske inte var en nödvändig resa. Jag ringde i stället och frågade om någon kunde hjälpa mig via mail eller telefon. Som vanligt stöter man på trevliga människor och tack vare Irené och Hilding fick mitt arbete en rejäl skjuts framåt och jag sparade in 28 mil med miljöfarliga avgaser. Tack för det. Jag fick även tips om ett antal pärmar som kan föra mig ända till 1500-talet. Susann och Per har hjälpt mig tidigare så nu ligger här en länk till föreningen på min Blogg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vi här i Uddevalla är snälla och hjälpsamma människor... :)
Idag var det enormt många människor som ville ha hjälp med att komma igång och släktforska, vi hade fullt upp hela tiden. Jättekul att så många vill är nyfikna på släktforskning.

Solnasnackar´n sa...

Håller med SusannS - Uddevallaborna (de flesta) ÄR snälla OCH hjälpsamma.

Lae i Nordtorp sa...

Susann och loa!
Jag är helt överens med er.
När jag hade jobbat i Borås ett tag kom en annan utsocknes och sa till mig, det är konstigt att varje gång man träffar någon man gillar så är det ingen riktig Boråsare. Jag tog det som en komplimang men jag har träffat många trevliga Boråsare också genom åren.