25 november 2008

Dansbandskostymer.

På lördagarna tas bästa sändningstid i en av de reklamfria TV-kanalerna upp av en tävling mellan dansband. Vad jag tycker om det skall jag inte tala om men jag har noterat att kreativiteten är hög när det gäller scenkläderna. Då minns jag en illblå kostym jag hade på Pettersons bröllop 1974. Samma kostym hade jag sedan vid en konferens på Hotell Högland i Nässjö samma höst. När jag efter middagen hade varit och pudrat näsan kommer det fram två damer och frågar - hur dags börjar ni spela? Därefter har jag aldrig tagit på den, kostymen alltså. Men det var kanske dumt att jag inte blev dansbandsmusiker. Då kanske jag hade suttit här som en burgen man i dag. Tyvärr är fotot för mörkt för att ge kostymens färg rättvisa men Mariannes klänning är så snygg att det motiverar ett publicerande i alla fall. Kolla förresten hu fint det var på logen på den tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att de fina grogg-glasen höll den festen och alla andra tillställningar!

Solnasnackar´n sa...

Snygg dress, Lae.
Var det Larz-Åkez som skulle spela i Nässjö...
Jag har haft något liknande färggrant, fast då tegelfärgat.