01 november 2008

Efterlysning.

Jag har mist kontakten med dessa trevliga personer. Han hette Bert och hon Margareta Bäcklund. Är det någon som vet var de finns i dag och vad han heter i efternamn?
De väcker också minnen kring vår gamla R6:a Sassam. Jag flyttade till Sandared i slutet av sextiotalet och då blev det långt att åka till Bohuslän och vårutrusta. Dessutom ville vi vara säkra på vackert väder när vi tog semester för ändamålet. Vi lyckades då få en inomhusplats på Lyckornas varv och inkvarterade oss på Ljungskile Turisthotell. Vad händer då? Jo, det var kanonväder ute men inne i skjulet var det svinkallt. Men båten blev i alla fall målad och riggad. Det är för resten Bert som tillverkat det rostfria beslaget i fören.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vet du på ett ungefär när någon av dessa är födda?
Vi hörs via e-post om detta senare.
Nu är det Linedance i parken som gäller.

Anonym sa...

2. Bert Gunnar Bäcklund
Avtagsvägen 8, 191 50 SollentunaKarta
Fyller 64 år om 59 dagar, född den 31 december 1944
3. Sounnie Kristina Margareta Bäcklund
Avtagsvägen 8, 191 50 SollentunaKarta
Fyller 63 år om 143 dagar, född den 25 mars 1946

Lae i Nordtorp sa...

Tyvärr anonym, det var fel personer, men tack för hjälpen. Det är ett problem att jag glömt Berts efternamn och tjejer byter ju ibland namn när de gifter sig.Men säkert finns det någon som känner igen dem.

Anonym sa...

Detta är mina föräldrar! Kul att du efterlyser dem, Pappa heter Bert Johansson och mamma heter Margareta Johansson.
Pappa bor i Svenshögen och som du redan vet bor mamma i Husaby på Kinnekulle.
Hoppas att Ni träffas snart och pratar gamla minnen!

Anonym sa...

Hej Lae
Den förtjusande bilden på mig och min x-man Bert är ju tagen för 40 år och 20 kilo sedan. Det är nog knappast någon om skulle känna igen oss, men kul var det att se kortet.
Hoppas vi kan få till en träff med vårt gamla Eriksbergsgäng, det skulle vara en höjdare tycker jag.

Lae i Nordtorp sa...

Nu får jag skämmas.Jag har missat två kommentarer. Men jag blev jätteglad att höra av Echset och Maria. Jag hoppas också på en träff med gamla minnen,gärna med hela det gamla Eriksbergsgänget om vi lyckas trumma ihop dem.
Som ni ser på bloggbilden är det mer än 20 kilo mera av Lae idag. Kan ni se var bilden på mig är tagen? Det bör ni kunna.