05 november 2008

Trevligt besked.

Åter igen skiner solen över Nordtorp. Och i dag stannar jag hemma och njuter av den. I går när jag var i Uddevalla var det solglasögon på de första två milen därefter körde jag rätt in i diset och det varade hela dagen. Dis var det inte i släktforskarföreningen (även om det tydligen finns ett släktprogram som heter Disgen) utan jag hade en mycket givande dag då jag träffade ett antal personer som villigt delade med sig av sina kunskaper. Ett antal nya kontakter knöts, gamla friskades upp och förutom att det var så långt hem på kvällskanten var det en perfekt dag.
Persiennerna, till altandörrarna, som vi beställde i maj har kommit, snacka om snigelpost. Jag skall aldrig mer köpa tillbehör från en dörrtillverkare. Persiennerna till fönstren vi bytte samtidigt köpte vi lokalt och de har varit på plats sedan midsommar.
Justering av den nya fläkten i duschen hoppas jag också blir färdig innan nattgästerna kommer i morgon kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till solen idag! Här i Uddevalla är det da capo på gårdagens väder. Är i alla fall tacksam för att det inte regnar.