24 november 2008

Olyckskorparna kraxar.

Det första som hördes när jag inhalerade frukostgiftet på verandan i dag var korparna som väsnades inne i skogen. Jag hoppas att det var resterna från gårdagens skrovmål som fick dem att upphäva sina whiskyspruckna stämmor och inte något dåligt omen. Jag skall nämligen besiktiga Forden i dag. Som vanligt när det är besiktningsdags visar vädergudarna sitt missnöje. Här snöar vertikalt just nu. När jag nu ändå är i gång måste jag berätta att Öbarnas konsert i Seglora bygdegård i lördags var en höjdare. Trots det var det få ungdomar i lokalen, det är ju bra synd när halva programmet bestod av Janne Magnarssons egna visor och resten av Taube. Janne som med sina såväl lyriska och kluriga visor mer och mer framstår som en modern Evert. Dessutom var Eva Jarnedahl i toppform. Konstutställningen var bra men ett intet mot den ni kommer att inbjudas till nästa år då Mumien gör debut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Var fick korparna whiskyn ifrån?
Hoppas på en inbjudan till vernissagen !