21 maj 2008

Altandörrskrångel+datakrångel = Missmod.

Tisdagen var en av dessa dagar man utmärkt skulle klara sig utan. Visserligen kom snickaren som han hade lovat och altandörrarna byttes. Därefter uppstod problemen, dörrarna gick inte att stänga trots att de var korrekt monterade. Med våld fick vi trycka ihop dem och reklamationen var ett faktum. Upp till två veckor kan vi få vänta på en servicetekniker från SP-fönster. Snickaren skall dock börja bygga ställning nästa vecka för att komma åt de fem fönster som skall bytas på övervåningen.
Lagom till att snickaren var färdig i går började det regna. Jag städade upp i rivningsbråten och eldade upp det oanvändbara i min eldtunna. Följde även anvisningarna och eldade upp en trasig flagga.
Sedan var det bloggens tur. Men inte fick jag musen att fungera. Pilen hoppade hit och dit och gick inte att styra. Aha, virus tänkte den positiva sidan av mig. Här behövs en fullständig säkerhetskontroll. För säkerhets skull bytte jag batterier först. Vid andra försöket fungerade musen och kontrollen kom igång. Vid 21-tiden var det klart. Datorn var frisk men inte sprudlande pigg och idag fungerar den utmärkt igen. Mattias säger att det blir bättre när han installerat en ny version av Alta Vista.
Jag har också skickat ett mail till SOK 68 om elljusspåret så att det kanske blir släckt lagom till det skall tändas igen vid övergången till vintertid.
Dagens glädjeämnen får bli Laughing Stock, License Plate och Merriment av vilka två har vinstchans på Solvalla i kväll.
Nu tar jag mig en cykeltur för att få upp humöret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du hur jag får upp humöret när jag är missmodig? Jo, jag surfar in på Din blogg och får mig ett gott skratt! Tack för att Du finns och delar med dig av livets underfundigheter!

Solnasnackar´n sa...

Jo,LAEtiporus = Glad Lae, det var igår det!
Men jag tror du kommer tillbaka på rätt spår igen.
-loa
Loa betyder beröm på spanska
PS Jag har bytt "nickname" som synes DS