29 maj 2008

Stadsvandring och annat.





När jag har ärende uppåt Bohuslän kollar jag alltid om det finns aktiviteter i Uddevalla Hembygdsförenings regi så att jag kan planera in rätt dag. I går var det en sådan dag när vi av den utmärkte ciceronen Gunnar Klasson guidades runt från Museet till Hallmans hörn, därefter över tre broar och runt kyrkan till torget. Trots att jag trodde mig veta en hel del om staden lärde jag mig mer om Uddevallas historia och de kvarter vi passerade än vad jag kunde innan. Tack för det Gunnar. Dessutom träffade jag gamla bekanta och andra trevliga människor. Bilden här ovan föreställer brofästet från 1757 till en bro som gick snett över ån mellan träbron och Ludvig Hanssons bro. Nästa vandring går av stapeln 11 juni och rekommenderas varmt.





I dag blir det ny träff med gamla bekanta, då Televerkets seniorer samlas för våravslutning på Pub Fähuset i Vänga. Fika, lotterier, tipspromenad och underhållning står på programmet.
Ovan välkomsttalar ordförande Kjell Engström 27 maj 2007. Av bilderna att döma var det lika vackert väder den dagen som idag.

Inga kommentarer: