21 maj 2008

Tillbaka på topp.




En av mina bättre egenskaper måste vara att jag inte orkar vara låg så länge. Tänk vad en cykeltur och några positiva kommentarer kan göra. Oskadd återkom jag till hemmets härd och såg världen med andra ögon. Då måste dagens prakt fångas så jag gick runt och tog några bilder att dela med mig av. Cyklisten hittade jag i ett bildspel av okänt ursprung.

Mumien planterade en prästkrage tillsammans med några andra växter i en kruka i går. Sovrumsrabatten är jättefin. Jag tog också med en bild på vår återvinningsstation och vår favoritplats i Nordtorp.
Ett annat säkert vårtecken är att det kommit några hästar för sommarbete på andra sidan vägen.












Kent hade säkert rätt om att det var en svavelticka jag sökte namnet på. Den växer så det knakar och börjar nu få den karakteristiska tegelpannestrukturen. Även i profil har den ett utseende som verkligen kan sätta fantasin i rörelse.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt när missmodet går över!
Själv provade jag att komma upp igen med att i går gå ner till Konsum och bekanta mig med en nymodighet.
Vi har fått en snabbkassa med självbetjäning!
Man scannar in och väger och trycker på knappar för allting.
T.o.m. att man haregen kasse med , det märker datorn.
I sanning en omständig procedur fören pensionär att lära sig!

Anonym sa...

I hastigheten blev det några fel i avstavningen(?)

Lae i Nordtorp sa...

Man lär sig hela tiden. Den ljusa hästen är en American curly. För några år sedan betade en fläckig sådan här. Vi kallade den indianhästen.