30 maj 2008

Våravslutning hos Televeteranerna.


Genom Televeteranerna ges vi gamla reliker möjlighet att träffas varje månad och prata om dagens händelser, gamla minnen samt få deltaga i kulturella aktiviteter. Jag är väl inte den flitigaste besökaren men uppskattar ändå att möjligheten finns. Det jag inte vill missa är våravslutningen som börjar bli en tradition vilken avlöper hos Makarna Ylving i Vänga och deras Pub Fähuset.
De har på ett mycket smakfullt sätt byggt om en gammal ladugård till Pub. Dessutom ligger gården vackert och har en underbar trädgård. Tack för i går.
För underhållningen stod en kille som heter Ruben Karlsson och verkligen kunde tända publiken med ett blandat musikutbud, roliga historier och småprat. I vanlig ordning hade Kjell Engström totat ihop en tipspromenad. Denna vanns av Birgitta Kumpumäki. Min blygsamhet förbjuder mig att nämna vem som blev tvåa, men jag fick en T-shirt för bedriften. Barbro Ihrmark såg till att vi fick lekamlig förtäring och lotter. Rosa-Lill Odéhn såg till att det ekonomiska fungerade. Är det inte fantastiskt för resten att ingen av oss har blivit gammal. Alla ser ju ut som man kom i håg dem fast de är från 50-90 år.

Kameran var inte med i år, men några bilder från förra året går väl lika bra.

Inga kommentarer: