23 maj 2008

Vad har hänt i dag?

Som tidigare meddelats var det flera utryckningar under dagen. Millan, svärmors katt som varit försvunnen sedan i går kväll hittades sovande i övervåningen. Boråsbesöket gick planenligt men du måste ha starka nerver för att köra i rondellerna borta i Knalleland. I Borås släpper aldrig någon frivilligt fram någon annan. Det är orsaken till att jag försöker hålla mig undan.
Jag lämnade in min tolvsträngade Ariagitarr från 1966 på uppfräschning. Det skulle kosta cirka 1000 SEK. Musiklagret tyckte den var värd att kosta på det fast jag inte gett mer än 325 SEK för den.
Gräset är klippt, Mumien har planterat nya begonior i stället för de som frös.
Från vanligtvis välinformerad källa har jag fått reda på att en lokatt varit synlig här i Nordtorp. Han satt utanför grannens hönsgård och slickade sig om munnen innan han skrämdes bort. Inte nog med detta, ett vildsvin har setts i Sundshult. Gud bevare oss för dylika.
Travet gick som det kan gå. Manna tvåa och Malt Whisky oplacerad. 22 500 SEK till Travkompaniet. Nu står hoppet till söndagens övningar där Lie Detector och Maharajah nog måste ses som bättre chanser än Jocose.

Inga kommentarer: