09 juli 2008

Minnet uppfräschat

Stressnivån och blodtrycket har fått hjälp. Datorns internminne har uppgraderats med 2 GB. Varför har vi inte gjort det tidigare när det var så enkelt och tänk om det hade gått lika smidigt att få sitt eget närminne uppgraderat. Då hade man kanske inte drabbats av Åldersrelaterad Nedsättning av Korttidsminnet (ÅNK) eller varit Grinig Gammal Gubbe (GGG). Men vad skulle andra haft att prata om och glädjas åt då?
I går hade jag sett i TV-tablån att 50-talets svenska rockelit skulle hedra allsången på Skansen med sin närvaro. Då måste man bara titta(höra) och nostalgiskt tänka sig tillbaka till 1959 i parken när jag fick Rock-Olgas autograf på armen. Men nog lät det bättre förr eller hade jag inte samma referenser då? Det enda hörvärda under timman var en Ung Bra Artist (UBA) som kallades Brolle. Han kan nog också bli ihågkommen om 50 år.
Nu skall jag ta en runda till svampställena för att kolla in tillväxten och ta bort riset som någon (jag vet nog vem) lägger över de bästa ställena.

Så här såg det ut dagen före nyårsafton

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ang.minnet:Är du säker på att det var Misdommaren 1973?
(Bildspelet)

Lae i Nordtorp sa...

Ja, helt säker. Sonen d ä finns med liksom Amerikanerna. Det är närminnet som bråkar med mig ibland.

Anonym sa...

Vad jag hänger upp mig på är STAVNINGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!