07 juli 2008

Mardrömsuppvaknande.

I dag väcktes jag av Alacoans hemska röst i radion. Tack och lov har hon inte synts till så ofta i nyhetsprogrammen på senare tid. Efter valet trängde hon sig fram och förstod sig på och visste bäst om allt som alla andra begrep bättre. Rösten var lika hemsk som budskapet. Men idag skulle hon tala i Almedalen och lägga ytterligare ett skattesänkningsförslag för att pigga upp småföretagarna. Självkritiska Mona, Anonyme Fredrik, OrdningochredaJanne, Rosen från Öster med flera har redan varit där och i sann populistisk anda pratat om olika områden för tänkbara skattesänkningar. Allt ackompanjerat av PonytailBorg som mumlar sitt mantra. Sänk inte momsen.
Då undrar jag när de skall sätta sig ner och fundera över vika behov som finns inom olika samhällsektorer. När det är klart är det väl enkelt att räkna ut vad det kostar och hur mycket vi behöver höja skatten. Dessutom vore det bra om sommararbetarna inom hemtjänsten fick utbildning innan de, med goda föresatser, skickas hem till gamla människor som inte vågar säga ifrån hur det skall vara.
När jag nu ändå är GGG i dag så kräver jag att apoteket slutar att byta ut mediciner. Det är inte lätt för gamla eller synsvaga att hålla reda på olika märken av samma sort. Även sjuka människor har problem med det.
GGG=Grinig Gammal Gubbe

3 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Tänk att jag utan att förstå vad du kallar ehhe direkt visste vem du blivit väckt av:-) Får mig att tänka på ståupparen Ronny Eriksson, han var ju i U-a i våras. Han hade en monolog om vår beömde austronaut, Fugelsang eller vad han heter. Han sa ungefär som så att tänk att ha varit i rymden så länge, fått stanna extra, gör promenader, laga och sedan på marken bli hyllad som kung. SÅ kommer han tillbaks till sverige och skall hälsas välkommen med popma och ståt, vem möter?? :-) Jo "hon", inte vill han offra livet igen efter det mottagandet.

Fritt ur hjärtat sa...

henne skall det vara, trött och bråttom, inte bra för stavningen...

Anonym sa...

Hej

Måste säga att jag inte fattar vem du menar. Kan det vara den där Fjälkossan Olofsson?
Vad betyder då Alacoan?

/Jan