29 juli 2008

Ofrivilligt blogguppehåll eller vissa straffar Gud direkt.

I förra veckan när vi fick trevligt besök av Uddevallabloggaren Gunnar Klasson med fru skröt jag om hur duktig jag har blivit på att sluta med ansträngningar så fort kroppen säger till. Det hade jag glömt dagen därpå och skulle vara färdig med allt innan Matilda med familj anlände. Det slutade med dusch och ont i magen. Fredag, när jag lagade middag blev jag helt plötsligt yr och efter ätandet konstaterades hög feber. Under täcket för att vara fit for fight på lördag då vi skulle vara barnvakter för Matilda under tiden föräldrarna var på Ullevi och lyssnade på Iron Maiden. Eller Iran Mölndal som Ronny Jönsson sade. Mumien drog hela lasset med gott resultat medan jag mest låg i sängen. Söndag morgon bar det av till akuten och jag blev inlagd med diagnosen Divertikulit. Hög kvalitet på insatserna och nu är jag tillbaka och hoppas kunna skriva om något trevligare i morgon.

5 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Jag undrade allt varför du inte bloggade. Hoppas att du får vara bloggfrisk nu.

Solnasnackar´n sa...

Instämmer med föregående skribent!
-loa

Lae i Nordtorp sa...

Tack för det. Är dock fortfarande lite svag i knäna.

Anonym sa...

Bara du aktar dig för blomman på bilden!Den är giftig och skrämmer barnfamiljer.
Vår familj var inte rädd när vi var små!?
Vi hade en jättelik sådan , men vi barn hade inte en tanke på att smaka på den.

Fritt ur hjärtat sa...

Aj, då, men det måste vara något du lidit av förr, eller har du haft tur tills nu. Blir till att lägga om kost och vara försiktig nu då.