22 januari 2008

Digital-TV

Före digital-TV:s tid var det inte några större problem för min 90-åriga svärmor att hantera programmen. Men sedan kom nämnda uppfinning och störde friden. Två fjärrkontroller är en för mycket. Jag brukar hjälpa till att få tillbaka ljudet någon gång i veckan, så när hon ringde och sa att TV:n stänger av sig själv tog jag det inte så allvarligt. Men efter det att jag med konstens alla regler fått igång burkarna stängde de av sig igen. Svetten tränger fram i pannan, jag tar på mig expertminen och säger - det måste vara hemtjänsten som kommit åt någon sladd när de dammat. De är ju så himla noggranna! Men en kontroll av alla sladdar gav inte något mer än damm i handen. Förlåt hemtjänsten, jag tog fel, ni har ju aldrig dammat bakom TV:n.
Efter ytterligare kontroll löser jag problemet. Det var digitalboxen som gått sönder. Men nu återstår det att åka till Netonnet och köpa en ny. Och med lite tur får hon se på TV redan i kväll.

Inga kommentarer: