24 januari 2008

Onsdagsnöjen

I går var jag på resande fot. Huvudmålet var förstås Gunnar Klassons berättarafton i Uddevalla, men det hanns även med en hel del annat under dagen. Genom Gunnar har jag kommit i kontakt med flera gamla vänner från barn- och ungdomsåren. Och faktiskt fick jag genom en av dessa vänner kontakt med en kusin som jag inte träffat sedan 1963. Nu besökte jag henne på väg till Uddevalla.
Det var mycket trevligt och dessutom fick jag några gamla ateljefoton på mina föräldrar och mig. Jag fick även låna flera fotoalbum så att jag kan skanna in bilder på gamla släktingar.
Därefter bar det av till en av de gamla kompisarna i Uddevalla för kaffe och en pratstund. Under eftermiddagen dök det upp ytterligare en kamrat och minnena flödade. Det var en bra uppladdning inför kvällens övningar som ni kan läsa mer om på Gunnars blogg. http://uddevallare.blogspot.com/

1 kommentar:

Fritt ur hjärtat sa...

MEN! Om jag vetat det hade jag ansträngt mig mer för att få till det. Ibland är det hopplöst med träningar och möte samtidigt. Hoppas få träffa dig IRL, en annan gång. Simone