18 februari 2009

Antagen.

Efter att ha remitterats av läkaren till sjukgymnast och av sjukgymnasten till Rehabbadet var i dag stunden inne för att än en gång repetera mitt lidandes historia. Det blev en grundlig verbal genomgång av alla mina krämpor vilket så småningom resulterade i att om jag lovade använda badmössa skall jag få gymnastisera i det varma vattnet två gånger i veckan i ett halvt år. Det känns lite frustrerande att ingen av sjukgymnasterna har undersökt mig fysiskt. Hur kan jag då vara säker på att det blir rätt program? Men de har ju röntgenbilder så det räcker nog. De förstår säkert det här bättre än jag. Jag har ju bara ont och är för gammal och för dum.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det sköna med det ljumma vattnet är att man känner sig så lätt. Det verkar som om man är jätteduktig påatt gymnastisera!

Anonym sa...

Hm, jag tror de har något standardkoncept A som brukar fungera. Om det inte gör det så brukar de ordinera hålfotsinlägg. Det var vad sonens elaka ortoped i Göteborg sa, inte jag.

Lae i Nordtorp sa...

Ja, ibland känns det så.