01 februari 2009

139 dagar kvar till midsommar.

Idag är här kanonväder i Nordtorp. I alla fall om man tittar ut genom fönstren. Annars är det som vanligt. När man kommer utanför verandan möts man av en isande nare så dagens promenad får allt avhållas i skogen. Vi håller på att leta idéer till renoveringen av gamla huset. I går var vi några kilometer härifrån där ett par byggt om ett gammalt torp på ett fantastisk sätt. Fullt modernt men med den gamla karaktären bevarad. Trevliga människor dessutom, vi blev kvar i flera timmar och pratade. Sedan blev det att stressa hem då vi skulle till en granne på kaffe klockan fyra. Även det blev en trevlig tillställning. När vi framåt småtimmarna kom hem upptäckte jag att travet inte hade ägnats en tanke på hela dagen. Då har jag haft trevligt. När jag sent om cider fick i gång datorn konjstaterades att jag inte nått ända fram i dag heller. Men tre sexor och 30 femmor gav i alla fall lite mer än pengarna tillbaka.

3 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Kära nån då är jag 46 om 139 dagar. Börjar fundera på om inte mormor har en poäng när hon säger att jag börjar bli gammal;-)

Solnasnackar´n sa...

Det är lika många dagar kvar till Midsommar på Mallorca. När jag tittar ut genom fönstret...
...möts av en varm och skön sol...

Lae i Nordtorp sa...

Simone!
Det är väl bäst att säga grattis i förväg, för det hinner jag glömma annars.

Loa!
Det är skönt när man kan gå anständigt klädd utan att svettas.