20 februari 2009

Försämringskassan.

Det är tur att det finns insomningstabletter. För när jag hade sett Janne Josefssons debattprogram i går kväll hade jag verkligen svårt att somna. Kvar på näthinnan hade jag denna där (M)husmark som dömde ut svenska folket som fifflare. Maria Wetterstrand verkade ju närmast vänsterradikal i det sällskapet. Är det speciellt för moderater att de ser fifflare i varje människa? Det är ju bland moderaterna som Reinfeldt har haft svårast att hitta ministrar som ej har skattefuskat, struntat i TV-licenser eller haft annat fuffens för sig. Är det så att genom sig själv känner man andra?
Det var synd att sossarna inte hade getts möjlighet att medverka i programmet så vi fått höra vad vi har att se fram mot efter valet. För det enda (M)husmark hade rätt i var ju att den förra regeringen inledde Försämringskassans debacle.
Hur som helst så har jag på nära håll sett hur människor förvägrats sjukersättning då Försämringskassans läkare underkänner sjukskrivande läkares diagnos. Är inte det maktfullkomlighet? Hur kan man underkänna en läkares diagnos utan att själv ha gjort en undersökning? Hur kan läkarkåren finna sig i denna behandling? En slutsats blir ju att övriga läkare är inkompetenta och borde fråntagas sina legitimationer. Så är det naturligtvis inte men om vi stillatigande ser på under tiden maktfullkomliga tjänstemän tolkar regeringsdirektiv på samma sätt som fan läser bibeln, då mina vänner är vi illa ute.
Länsrätterna har viktigare frågor att syssla med, men så länge läkarnas diagnoser inte godkänns hoppas jag att varje avslag överklagas till Länsrätten. Det framkom ju i debatten att fler och fler överklaganden i dessa ärenden bifalles av Länsrätterna. Det signalerar väl att något är fel.

3 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

AMEN!

Solnasnackar´n sa...

Och (M)husmark är från Uddevalla... Om jag minns rätt hade hennes pappa Gams vid Kungtorget. Så går det för en del Uddevallabor.

Lae i Nordtorp sa...

Men inte är det en förmildrande omständighet.