12 februari 2009

VM i Val d´Isere

Efter noggrant studium av de flesta sändningar från årets utförsåkar-VM ställer jag mig följande frågor. Hur kan man tillåta så dåliga arrangörer som på denna ort att arrangera tävlingar av den här digniteten? Att det snöar kan de ju inte lastas för. Men jämför arrangörsinsatserna med t ex Åres när det gäller att få bort den och göra pisterna åkbara igen. En del lopp har ju varit närmast livsfarliga och i dagens första åk var det slagigt redan innan de tio första hade åkt. Portpersonalen gjorde inte en ansats att preparera mellan åkarna. Svagt!!
Behöver SVT två programledare och två kommentatorer för att vi ska få se några åkare av varierande kvalitet susa nerför pisterna? Det är ju Stig Strand och Pernilla som står för kompetensen. Låt dem i fortsättningen klara sig själva. Det kommer de att klara utmärkt. Då kommer ju de aktiva också att slippa alla dumma frågor som det egentligen inte finns några svar på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För några år sedan gick det en serie på TV som hette "Griniga gamla gubbar"
Varför kom jag och tänka på den?

Lae i Nordtorp sa...

Jag tror det beror på att jag är det. GGB alltså. Men TV-serien du nämner är en av mina favoriter. Mera av den sorten.