23 februari 2009

Bekant eller inte?

Sundsvall är en trevlig stad. Dessbättre har många tjänsteresor gått dit genom åren. Har man tur och har en torsdagskväll ledig kan man besöka Bergsåkers travbana och njuta av god sport och skattefri extrainkomst. När jag vid ett tillfälle på morgonen efter en sådan kväll var på ett utmärkt humör och trädde in i Hotel Strands frukostmatsal såg jag en kvinna jag kände igen. Antagligen kände hon sig observerad och log glatt mot mig och sa God morgon. Vi pratade lite om väder och vind och efter insamlandet av frukosttillbehören satte jag mig med några kollegor som redan anlänt. Mitt i vår diskussion om dagens övningar sveper damen förbi säger hej då och tack för trevligt sällskap. De övriga satt där som fågelholkar och en av dem utbrister "känner du Inga Gill?" Den här situationen råkar säkert kändisar ut för dagligen och det är säkert påfrestande med folk som stirrar. Men hon skötte det bra och fick en ny beundrare på köpet.

1 kommentar:

Fritt ur hjärtat sa...

Ja milde himmel vad de måste stå ut! Körde Kjerstin Dellert till en liten butik i Uddevalla och trodde faktiskt att folk skulle uppföra sig som civilicerade......jag bedrog mig!
Nu kan jag ju inte skämmas å allas vägnar, Uddevallabor borde förstå bättre;-) men hon blev så pratad till, klappad på och uttittad så jag höll på att förgås. Hon klarade det galant men fy för den lede, det är hennes vardag!!