22 februari 2009

Det är i alla fall plusgrader.

Gårdagens snöstorm avhölls med den minst gynnsamma vindriktningen. En stor driva vid soptunneknuten och fram till verandan. Jag har bestämt mig för att ligga i ide hela dagen och hoppas att det smälter undan. Det är nämligen ingen höjdare att köra snöslunga i blötsnö, men smälter det inte bort utan fryser till så blir det etter värre. Som den optimist jag är sätter jag dock en slant på bortsmältning. Men det tar väl tid för make till tjäle har det inte varit under mina år i Nordtorp. Men ett faktum är att det är mindre än fyra månader till midsommarafton och endast en månad till vårdagjämningen. Det ordnar sig.

4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

hejhopp idag är det takdropp!
Hopp om livet!!

Anonym sa...

"He e en grad hett" som Stenmark sade när det töade i backen. Fast här i U-a är det fyra grader hett. Man tackar!

Solnasnackar´n sa...

...och hos mig är det varmt & gott.

Lae i Nordtorp sa...

Tänk om hettan hade hållt i sig.