01 mars 2008

Griniga gamla gubbar.

Periodvis kan man sortera in sig själv under dagens rubrik. Jag associerar då till ett TV-program där artister i min ålder, eller om möjligt ännu äldre, gavs utrymme att klaga på det mesta. Alla har vi behov att få gnälla över stort och smått emellanåt. Det måste dock vara måtta på allt. När vi nu går in i en ny månad skall jag försöka vara positiv i några dagar. Skall i helgen försöka scanna in några bilder från USA och komma igång med några reseberättelser som i alla fall jag tycker är kul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter bra. Det leder mig till självrannsakan. Hur säger jag när jag vaknar på morgonen? "Hur ska jag orka släpa mig upp? Å´ så regnar det som vanligt dessutom!" Eller så här: "Hurra! Åter en ny dag i Paradiset! Wao!" Vem vet, man kanske kan påverka själv hur man mår??

Fritt ur hjärtat sa...

Det finns få program jag känner så väl igen mig i som i just "griniga gamla gubbar". Visst är det konstigt;-)