01 juni 2008

Botten har gått ur bostadsmarknaden.


Den amerikanska finanskrisen har nu spritt sig ända till Nordtorp.
I går gick botten ur bostadsmarknaden. Detta vackra hus var på 40-talet brevlåda hos skolläraren i byn, byggdes sedan om till bostad och bör kunna repareras om finansiär kan uppbringas. Mumien har lovat tala med banken i morgon om det går att få ett BOTTENlån.


På växtlighetsfronten är förhållandet det motsatta, där formligen exploderar blommorna. Inte behöver vi åka till Botaniska vid den här årstiden. Jag läste på en annan blogg att innehavaren tyckte om lupiner. Här är några smakprov. Det kommer fler senare.

5 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Fast Lae, Pimpernöt, Magnolia i överflöd, miljareders sorter Sorbus och Näsduksträd gör ett besök i Botaniska väl värd mödan. Det är så fantastiskt givande att gå med en kunnig guide, man missar inget!!

Lupiner är mina absoluta favoriter, jag blir lyrisk vid anblicken av ett fält Lupiner, i är är de väldigt tidiga!! Jag får inga när jag fyler:-(

Lae i Nordtorp sa...

Hej. Du har säkert rätt. Det var många år sedan jag var i Botaniska, men det jag minns bäst var de Japanska körsbärsträden och rhododendrondalen. Näsduksträd hade jag aldrig hört talas om innan jag såg din bild. Nu blev jag nyfiken och åker dit nästa gång jag är i stan.

Anonym sa...

Föreslår "botten upp" beträffande bostaden.
I min avlägset belägna "lägenhet" på landet når jag bloggen men f.n. ej e-posten med mitt trådlösa bredband.

Lae i Nordtorp sa...

Hej Rolf.
Det blir bottenlyft men prioriteten är låg då andra reparationer drar ut på tiden.

Solnasnackar´n sa...

Än är tydligen inte botten nådd på bloggen, Lae...