25 juni 2008

Litet Jubileum.

På juldagen startade jag räknaren på bloggen och bestämde mig för att försöka skriva ett inlägg några gånger per vecka. Det har lyckats även om jag inte är jättestolt över alla de 195 inlägg som presterats. Avsikten med bloggen var att jag skulle skriva ner gamla händelser och skrönor för mitt eget välbefinnande samt dokumentera sådant som händer i dag nu när ÅNK:en mer och mer tar över. Därför kunde jag inte i min vildaste fantasi förutse att mer än 800 skulle läsa dem varje månad. Tack skall ni ha!! Det är jätteroligt.
För att försöka knyta ihop dagens inlägg går jag åter tillbaka till juldagen. Då skrev jag om en charterresa med tåg till Österrike 1968och damen som föll ner. En del av de höjdpunkter som inträffade under resan kanske jag får återkomma till men den här tänker jag inte undanhålla. På färjan mellan Gedser och Travemünde inköpte jag en butelj weinbrand och när jag ville smaka på den kände jag mig föranlåten att även bjuda medresenärerna i kupén. Damen halade genast upp ett antal glas ur matsäcksresväskan och vi skålade. Efter någon minut reste sig den gamle mannen och utbrister "Hej hopp i helvete nu är jag fuller, de va gött." Senare under kvällen visade det sig också att den gamla damen varit med i samma kyrkliga syförening som Mumiens farmor. Underliga äro herrens vägar men det var kanske därför hon inte slog ihjäl sig i fallet.
Som extra krydda till jubiéet väntas Matilda med familj anlända inom den närmaste timman.

3 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Hipp Hipp Hurra
och grattis på en "liten" födelseda´!
Och din blog är läsvärd, mycket läsvärda Lae
-loa

Anonym sa...

Angående uppsatsgrodan:
Vad svarade söndagsmiddagen?

Anonym sa...

Hej Anonym
Lyssna på "Verkmästaren i magen" av Magnus Härenstam