18 juni 2008

Lumbagoischias, allergi, getingar och knott.

Rubriken kan sammanfattas som eländes elände. Brädorna till gaveln kom sent på måndag eftermiddag och snickaren skulle komma på tisdag morgon. Brädorna var grundmålade men jag ville ge dem en strykning med rött innan de kom upp för att slippa stå på ställningen mer än nödvändigt. Följaktligen stod jag och målade hela måndagskvällen livligt uppvaktad av knott. När jag vid niotiden fick ge mig hade ett av mina diskbråck gått upp och knotten hade väl tappat av mig en normal blodgivarranson. Följaktligen hade jag svårt att komma på benen i går och blev nästan glad när snickaren meddelade att han fått allergibesvär och ville skjuta på jobbet en dag. Jag lyckades inte ens ta mig upp till datorn och läsa mina favoritbloggare eller travresultaten. Mumien tog med bravur hand om middagslagandet på grillen och frampå kvällen var det tusentals knott som trodde att eftervärmen på grillen var en människa. Grillen syntes knappt bakom de illvilliga stickarna. I dag är snickaren på benen och jag rör mig hyfsat med hjälp av tyngdlyftarbälte. När han tog ner de gamla brädorna blev getingarna oroliga och på vinden kunde vi se resultatet av åratals bobyggande. Årets nybyggare fick en dos Radar så nu kan jobbet fortsätta.
Förresten observerade ni Maharajas seger i kvalet till E3-finalen i måndags. Där har Travkompaniet en blivande storstjärna om han får vara frisk.

Inga kommentarer: