30 juni 2008

Matildas första Lisebergsbesök.


I dag är kroppen trött. Vi har nämligen gjort årets Lisebergsutflykt. Matilda som var med för första gången hade jättekul. Hon körde Farfars bilar med farmor och åkte Kaninresan med mig. Naturligtvis skedde det hela under målsmans överinseende. Om inte annat skulle han filma. Här skulle finnas en oredigerad version av Kaninresan, men det är för hög belastning på Blogger. Den kommer så snart tillfälle ges. De häftigare attraktionerna får jag numera avstå om jag skall kunna ta mig hem för egen maskin. Men att köra barnvagn och åka Pariserhjul klarades galant. På så sätt hade ju också mellangenerationen möjlighet att åka tillsammans i de attraktioner som portförbjuder småbarn. Så till någon nytta är man väl fortfarande. Mumien och jag smet i slutfasen iväg för att besöka Evert Taubes värld på egen hand. Det var en mycket välordnad utställning med vackra bildspel, intressanta berättelser, originalmanuskript och annan historik blandat med Everts teckningar och akvareller. Det var dock fruktansvärt varmt och dålig luft så nästa gång tar vi det som punkt ett. Då är man ju lite fräschare än efter en hel dags användande av apostlahästarna.

Inga kommentarer: