18 juni 2008

Fågellivet i Nordtorp.

Fredagen den 13 juni ställde jag en fråga om artbestämning av en fågelunge. Det kanske var fel dag att ställa frågor. Fler än jag trodde kanske lider av paraskavedekatriafobi och inte vågade lämna någon kommentar den dagen. (För ordförståelse kolla in http://solnasnack.blogspot.com/ som även i övrigt är läsvärd).
Jag välkomnar fortfarande den som kan hjälpa mig på traven med fågeln. På telefon har jag fått höra teorin att det är en Storspov och det var jag ju inne på själv också.
I dag gjorde jag ett annat fynd i utkanten av trädgården. Det skulle ju kunna vara ett ägg från en långnäbbad fågel. Men det tror inte Mumien. Det ser du väl att det är en växtdel säger hon. Kanske någon läsare löser även detta problem. Då delar jag ut hederstiteln lösare.

1 kommentar:

Anonym sa...

En tappad sättpotatis , ser det ut som?
Det är det troligen inte ,troligen aldrig på ti'n.