06 juni 2008

Slåtter och potatiskupning med knottattack.

I går kväll efter att Mumien och jag varit på studentfest lyste verkligen flitens lampa i Nordtorp. Hans-Olof slog gräs så det rök och Mumien kupade potatis. Som motvikt mot denna arbetslust satt katterna, jag och kameran på altanen och regisserade det hela. Det ligger nog någonting i uttrycket att man måste se andra arbeta för att riktigt kunna njuta av sysslolösheten.



On the Catwalk







Det märkligaste var dock att knotten gick till attack i torkan. Man brukar ju förknippa dem med regn och fukt. I traktorn kan man stänga dörrar och fönster men den gamla fick med expressfart springa in och ta på sig mumiedräkten för att kunna kupa färdigt. Så småningom var även jag
tvungen att ta på mask men då gick det inte att nå munnen med ölglaset så jag retirerade till vardagsrummet.

2 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Usch ja, knotten är en plåga, värre än på många år! Kan inte riktigt fatta det torrt so m det är borde det vara tvärt om, men vad vet väl jag:-)

Solnasnackar´n sa...

Bra jobbat, Lae! Som bekant behövs alltid bra arbetsledare...